Pohon elektromobilu? | S Oldřichem Vyziblem ze Škody Auto



O technice a principu fungovaní hnacího ústrojí a podvozku elektromobilu s Oldřichem Vyziblem ze Škody Auto.
#ElectroDad #elektromobil #SkodaAuto #SkodaEnyaq

Obsah videa:
00:00 Úvod
00:18 Co je důvodem, že se u elektromobilů posouváme k zadnímu pohonu?
01:06 Jak je koncipován zadní pohon v případě Enyaqu?
01:35 Jak je to s krouticím momentem a křivkami výkonu elektromotoru?
02:09 Náběh krouticího momentu při sešlápnutí plynového pedálu.
02:54 Jak velký a objemný je ten zadní pohon?
03:24 Proč se na zadní nápravě volí synchronní motor s permanentními magnety?
04:02 Jaká je maximální účinnost synchronního motoru s permanentními magnety?
04:26 Jak funguje převodovka?
05:17 Součástí hnacího ústrojí je i střídač?
05:57 Frekvence střídavého napětí se rovná otáčkám toho elektromotoru?
06:20 Co se děje, když začnete rekuperovat?
06:52 Co se stane, když u elektromobilu zařadíte při jízdě z kopce neutrál?
07:46 Jak je to s chlazením/prohříváním hnacího ústrojí?
08:23 Co se děje u toho enormního špičkového zatížení?
09:29 Jaká je provozní teplota elektromotoru?
09:37 Silová elektronika je součástí stejného okruhu?
09:50 U převodovky taky dochází k zahřívání?
10:15 Jak je to u elektromotoru se studeným startem v mrazivých teplotách?
11:09 Můžeme říct, že pravděpodobnost selhání je o řád lepší než u spalovacího vozu?
11:48 Motor s převodovkou přežijí auto ledabyle.
12:15 Nemůže být nejslabším článkem silová elektronika?
12:49 Jak moc se věci kolem vývoje dají spočítat?
13:37 Je potřeba měnit olejovou lázeň v převodovce?
14:29 Je vhodné ze začátku tolik nezatěžovat elektromobil?
15:14 Jak je to u hnacího ústrojí v teplotách pod nulou?
15:43 Jak souvisí počet otáček s maximální rychlostí vozu?
16:47 Elektromobily čtyřkolky mají dvě pohonná ústrojí.
17:11 Kolik váží hnací ústrojí vpředu?
17:35 Jak se řídí synchronizace předního a zadního pohonu mezi sebou?
18:08 Odezva na vozovku musí být rychlejší než u spalovací čtyřkolky.
18:35 Jak systém komunikuje s bezpečnostními systémy?
19:21 Za jakých jízdních situací se zapíná přední pohon?
20:09 Systémový výkon vozu není součet výkonu těch elektromotorů.
20:42 Kde jsou měřeny hodnoty 220 kW a 460 Nm?
21:15 Je možné, že se do budoucna objeví možnost řízení jedním pedálem?
22:04 Jaké systémové výkony umožní platforma MEB do budoucna?
22:52 Mají verze Enyaqu 60 a 80 stejný motor?
23:53 Mohli bychom si přiblížit tři varianty nastavení podvozku u Enyaqu?
24:36 Jak DCC funguje fyzikálně?
25:08 Jak fungují tlumiče, že umožní dynamickou změnu?
25:26 Jak se mění nastavení podvozků u různých verzí Enyaqu?
26:14 Jakou velikost kol byste doporučoval z pohledu spotřeby?
27:01 Enyaq má bubnové brzdy na zadní nápravě.
27:33 Jakou životnost budou mít brzdy oproti spalovacím autům?
28:26 Oproti spalovacím autům se u elektromobilů více pracuje s těžištěm.
28:58 Závěr

🔋 Chci inspirovat milion lidí k přechodu na elektromobil a čistou energii.
Prosím 🙏 podpořte moji nezávislou tvorbu:
- jako Patron: https://www.patreon.com/electrodad
- jako člen / podporovatel YouTube kanálu https://www.youtube.com/channel/UC9hXv4OZ8L6r732X8_iKmIQ/join
- či darem přes korunový účet: 2401894390 / 2010

👉 Proč točím videa o radosti z elektromobilů a čisté energie: https://www.electrodad.cz/proc/

📊 Více k ekologii elektromobilů: https://www.electrodad.cz/neekologicke-elektromobily-2020-dle-dostupnych-aktualnich-dat-electro-dad-69/

🎬 Video stříhal Petr Mašek https://www.linkedin.com/in/petr-masek/
📸 O můj Instagram https://www.instagram.com/electrodad_cz/ pečuje Noodi: https://noodi.cz/