Opel Ampera po 200 000 km (historie elektromobility) | Electro Dad #76

Opel Ampera neboli Chevrolet Volt byl směr elektromobility, kterému věřil jeho tvůrce General Motors po krizi v roce 2008. V tomto videu si s Janem Vejborem, který za jeho volantem urazil 130 000 km pobavíme o tomto plug-in hybridu a vývoji elektromobility obecně. Natočeno 7. března 2020.



Obsah videa:
01:48 Historie tohoto auta z roku 2010
05:11 Plug-in serio-paralelní hybridní pohon
07:11 Baterie je ve výborné kondici i po 200 000 km
08:56 Velikost vozu
11:18 Kufr Opelu Ampera
13:06 Praktičnost pro rodinu
14:10 Komu byste tento plug-in hybrid doporučil?
15:11 Pohled pod přední kapotu
16:46 Opel Ampera nikdy nespíná spalovací motor, dokud je v baterii energie.
18:03 Ampera se zdá být pro 200 000 km ve výborné kondici
18:45 Neduhy Ampery po 10 letech provozu?
21:17 Nadčasový infotainment
22:48 Spalovací motor v režimu generátor elektřiny
25:46 Topení
29:57 Jakou má Opel Ampera spotřebu benzínu jako PHEV?
32:05 Kvůli provozní úspoře je potřeba mít přístup k zásuvce a baterii nabíjet
35:07 Opel Ampera vychází částečně z technologií "zabitého" GM EV1
36:36 Lithium-iontová baterie z NMC LG Chem článků
37:47 Vývoj cen Li-ion baterií
46:19 Palubní nabíječka
47:21 Baterie je vodou chlazená
48:09 Kolik nová Ampera stála?
49:29 Servis v Česku
50:28 Technologie
55:18 GM konstruoval tento hybdridní vůz v přesvědčení, že to je budoucí trend

Chci inspirovat milion lidí k přechodu na elektromobil. Pokud vám má mise i nezávislá tvorba dávají smysl, prosím, podporujte mne na https://www.patreon.com/electrodad

Proč točím videa o radosti z elektromobility: https://www.electrodad.cz/proc/